Garantie/Service - PickUp & Return
.
Prin utilizarea acestui website, sunteti de acord cu aceste conditii de utilizare. Accesul si utilizarea site-ului www.dualstore.ro sunt supuse urmatoarelor conditii de utilizare si tuturor legilor aplicabile. Vizitand si utilizand acest website, acceptati automat termenii si conditiile de mai jos.In cazul clientilor persoane juridice ,termenii si conditiile de mai jos vor tine loc de contract cu care ati fost de acord prin utilizarea acestui site.
email : service@dualstore.ro

1. Completeaza FORMULARUL DE SERVICE .si va contactam in maxim 72 ore lucratoare;
2. Produsul defect poate intra in posesia noastra:
a. Prin curier - in acest caz, in baza solicitarii dumneavoastra, un curier va prelua in maxim 72 lucratoare ore produsul defect;( In caz ca curierul nu vine sa ridice coletul este foarte important sa ne contactati sau sa il trimiteti dumneavoastra la adresa de pe factura ), Curierul nu face ridicari sambata si duminica si in sarbatorile legale.
b. Prin expediere - in acest caz, va rugam ca in momentul expedierii, sa aveti grija la:
- Atasati copie dupa cererea de intrare in service.
- Atasarea obligatorie a facturii (copie sau original ) si recomandam atasarea certificatului de garantie al produsului (original);
3. Returnarea produsului dupa reparare se va face prin curier.
Inainte de a trimite produsul, va rugam sa va asigurati ca pe colet este aplicata o eticheta care sa contina urmatoarele informatii:
Expeditor: Nume Prenume
Adresa: Str. Nr. Oras, Judet, nr telefon
Daca produsul nu mai tine de garantie si sunteti deacord sa il reparam contra cost, timpul de reparatie poate ajunge pana la 90 de zile in functie de aglomeratia din service si daca piesa de schimb se afla in stoc sau e necesar comandarea ei.
Certificatul tau de garantie poate fi descarcat de aici
Serviciul Pick-Up & Return asigură :
- a. preluarea produsului defect în maxim 72 ore lucrătoare de la sesizare;
- b. livrarea produsului către noi în max 72 lucratoare ore;
- c. informarea cu privire la produs pe perioada în care se află la noi
- d. returnarea produsului după repararea sau înlocuirea lui.
Serviciul Pick-Up & Return nu asigura :
- a. produsele care nu beneficiază de garanție oferită de DualStore.ro
- b. taxele de transport în cazul renunțării la cumparare;
- c. produsele pentru care a expirat perioada de garanție;
- d. produsele pentru care defectul reclamat nu se manifestă;
- e. produsele care nu se încadrează în condițiile de acordare a garanției.
- NU LUCRAM CU POSTA ROMANA
În cazurile descrise la punctele d-e, de mai sus, taxa transportului la restituirea produsului/produselor, atât turul, cât și returul acestora sunt taxate în contul clientului, cu plata ramburs.
Nu suntem raspunzatori pentru neridicarea de catre curier in timp util, fiind o firma terta, comanda de ridicare se face automat dupa cererea de intrare in service, daca curierul nu se prezinta la adresa indicata, va rugam sa ne contactati sau sa predati dumneavoastra coletul cu produsul defect firmei de curierat avand numarul de ridicare in adresa dumneavoastra de email ( taxele de transport sunt suportate de catre noi, exceptie facand punctele d-e.
De asemenea, DualStore.ro își rezervă dreptul de a nu răspunde pentru :
- a. durata și starea produselor livrate prin alte companii de curierat;
- b. produsele expediate fără a avea o cerere intrare in service completata în prealabil;
- c. produse deteriorate în timpul transportului ca urmare a ambalării necorespunzatoare.
Acest formular se adreseaza doar produselor aflate in garantie,in alte cazuri apelati la adresa de mail service@dualstore.ro.
Dupa completarea formularului veti fi contactat telefonic sau pe mail ,iar dupa confirmare vom trimite un curier sa ridice produsul de la adresa data de dumneavoastra pentru a fi trimis catre unitatea service.

Va rugam cititi cu atentie informatiile pentru garantie inainte de a completa formularul.
NU NE ASUMAM AMBALAREA DEFECTUOASA DE CATRE CLIENT LA TRIMITEREA PRODUSULUI IN GARANTIE SAU RETUR.Orice produs intrat in unitatea noastra service va beneficia obligatoriu de o igienizare, sterilizare, resetare fabrica si update soft ( acolo unde este posibil ). Aspect valabil produselor aflate in garantie sau extragaratie )
INFORMATII GARANTIE
Inainte de pornirea aparatului va rugam sa tineti cont de :
Manualul de utilizare este pus la dispozitie pentru a ghida utilizatorul cu privire la functionalitatea dispozitivului. Acesta nu este un certificat al tehnologiei. Unele functii pot varia datorita modificarilor, software-ului sau datorita greselilor de printare.
Masuri de siguranta
Pentru utilizarea corecta a produsului, inainte de a o folosi, va rugam sa cititi cu atentie instructiunile de utilizare.
• Folositi doar bateria si incarcatorul livrate de compania noastra. In cazul in care folositi alte produse neconforme, puteti intampina diverse probleme cum ar fi supraincalzirea produsului.
• Pentru a beneficia de folosire indelungata si la capacitate maxima a bateriei, va rugam ca inainte de prima pornire sa incarcati bateria pentru 8 – 12 ore.
• Nu aruncati produsul sau bateria in foc, exista risc de explozie.
• Timpul de folosire al produsului se afla in legatura directa cu conditiile de mediu. La temperaturi extreme timpul de functionare al produsului va fi mai scurt, bateria descarcandu-se mai repede.
• Temperatura recomandata pentru utilizarea dispozitivului este 5-35°C,la temperaturi care nu se incadreaza in intervalul anuntat anterior ati putea intampina probleme cu functionalitatea ecranului si a touchscreenului,a semnalului sau alte anomalii, acumulatorul nu mai functioneaza la parametrii normali, se descarca mai repede, telefonul se poate stinge chiar daca ne arata care este 40%60%80% incarcat .
• Nu folositi produsul in conditii de temperaturi foarte scazute sau foarte ridicate sau in medii umede sau cu mult praf. De asemenea, nu lasati produsul sub lumina directa a soarelui.
• Nu loviti produsul si evitati socurile puternice.
• In cazul in care ati varsat apa sau orice alt lichid pe suprafata produsului, va trebui sa il opriti imediat si sa il stergeti cu o carpa moale.
• Nu atingeti incarcatorul, cablul de alimentare sau priza cu mainile ude. Acest lucru poate conduce la soc electric.
• Nu demontati produsul sau accesoriile si nu incercati sa reparati produsul. Demontarea produsului conduce la pierderea garantiei.
Garantie oglinzi auto, navigatiile dedicate, media player, amplificatoare auto, subwoofer auto sau camere auto care necesita legare fire, mufe sau camere marsalier ( ORICE ALT MOD IN AFARA DE CONECTARE ALIMENTATOR LA SLOT BRICHETA AUTO )
Atentie : pentru a beneficia de garantie, este necesar sa montati produsul intr-un centru service cu electrician auto autorizat. Ca dovada de montare este necesar bonul fiscal de la data montarii.
Este acceptata orice unitate cu electricean auto autorizat.
Pentru a putea acorda service produsului dumneavoastra, va rugam sa completati acel formular si va vom contacta in cel mai scurt timp posibil
Atentie : piesele de schimb gen ecrane, touchscreenuri etc au garantie daca sunt montate de catre serviceul agreat de noi, nu ne asumam montajul altor service-uri
Perioada de garantie:
-
- Garantia produselor noi sigilate este de 24 luni*-PERSOANE FIZICE
- Garantia produselor noi sigilate este de 12 luni* PERSOANE JURIDICE
- Garantia accesoriilor gen baterii,casti,cabluri,incarcatoare etc este de 6 luni
- Garantia gadgeturilor este de 12 luni
-
- Garantia produselor resigilate sau recarosate difera de cele noi si este specificat la fiecare produs in parte (deobicei este de 12 luni si a accesoriilor aferente ( daca nu este specificat altfel)
-
- Garantia produselor second hand si cele vandute in regim de consignatie este de 12 luni si accesoriile aferente
- Garantia pieselor de schimb este de 90 zile ( trebuie montate in service-uri agreate de catre noi, nu raspundem daca este montat de catre altcineva )
- Garantia castilor si a boxelor portabile cu bluetooth este de 24 luni*
- Garantia produselor tip rucsac, ghiozdan este de 12 luni - aceasta garantie nu acopera materialul rupt, fermoare rupte sau fortate.
- Garantia bratarilor de schimb la smartwatch-uri, bratari fitness etc este de 30 zile
- Garantia accesoriilor de tip folie protectie este de 30 zile daca au fost montate corect ( conform instructiunilor de instalare ) si intr-un centru specializat ( dovada montarii se face prin bon fiscal sau factura ), nelipirea corect ( centrat pe mijloc ) poate duce la dezlipirea ei ( acest aspect nefacand obiectul garantiei )
- Durata garantiei pentru trotinetele si biciclete electrice: Persoane juridice: – 6 luni, dar nu mai mult de 4000 km, pentru toate componentele, cu exceptia consumabilelor; Persoane fizice: – 12 luni, dar nu mai mult de 4000 km, pentru motor - baterie 6 luni dar nu mai mult de 4000 km Consumabile: camera, cauciuc, placute frana, discuri franare, becuri sau leduri iluminare (nu au garantie)
Înainte de utilizarea bicicletei electrice este obligatoriu să vă prezentați la un centru service de biciclete autorizat, pentru reglajele necesare punerii în funcțiune a produsului. !!! Atenție: Produsul nu are reglajele necesare pentru utilizarea lui în condiții de siguranță. !!! Atenție: Fără dovada punerii în funcțiune de către un Service autorizat (bon fiscal și ștampila pe certificatul de garantie din pachet), garanția este nulă. Nu se acorda garantie in urmatoarele cazuri, defecte cauzate de utilizarea necorespunzatore, montarea/punerea in functiune de catre o persoana neautorizata, intretinere necorespunzatoare, lovituri, crapaturi, rulmenti sparti de la utilizarea pe drumuri accidentate sau cu gropi, sarituri de borduri etc, montaj necorespunzator.
ATENTIE ! Autonomia trotinetelor si a bicicletelor electrice este testata in spatiu inchis, cu o greutate de
65-70Kg (inaltimea persoanei 1.75m), viteza constanta de 20-25Km/h sau mod eco, temperatura exterioara 20-25 grade,
vant sub 15Km/h si plan orizontal drept (fara panta).
Mentine nivelul de incarcare al bateriei peste 10%.
Daca nu folosesti trotineta electrica pentru o perioada mai lunga de timp, cum ar fi in sezonul rece, este recomandat si chiar obligatoriu sa incarci bateria la fiecare 3 luni pentru a nu se descarca complet. La fel ca si o masina, trotinetele si bicicletele electrice au nevoie de o verificare periodica, pentru o stare perfecta de functionare a trotinetei este nevoie de o intretinere totala la fiecare 500km – 1000km de folosire. In mentenanta mecanica nu sunt incluse costurile de înlocuire a pieselor ce nu fac obiectul garantiei. Mententanta si reviziile sunt inscrise in manualul de utilizare.
Ce include mentenata / intretinerea:
- Verificare suruburi, in mod special la sistemul de pliere
- Verificare frane, discuri, placute, aerisire (hidraulice)
- Verificare rulmenti
- Starea cauciucurilor
- Verificarea completa a tutoror componentelor si inlocuirea acestora in caz de nevoie
- Curatare / Spalare si inalutarea prafului
- alte reglaje..
Produsele respecta declaratiile de conformitate Nr. 1-5 /2000 (H.G. 168/1997) si li se acorda garantie conform cu: O.G. nr. 21/1992, O.G. 34/2014 , si O.U.G nr. 140/2021
*Acumulatorii telefoanelor, tabletelor, castilor bluetooth sau a altor gadgeturi sunt consumabile si au garantie 12 luni. sau un numar limitat de incarcari disponibile in fisa tehnica a aparatului.
Atentie updatul de soft nu tine de garantie, adica daca apelati la noi sa facem update va trebui sa platiti operatiunea de update in service
Nu fac obiectul garantiei urmatoarele situatii:
- Diminuarea performantelor consumabilelor, cum ar fi bateriile, de-a lungul perioadei de utilizare cu exceptia cazurilor in care defectul s-a produs datorita materialelor de folosire, viciilor de fabricatie sau calitatii executiei.
- Defectele de orice fel aparute ca urmare a instalarii sau folosirii unor programe ( software) care nu au fost livrate de producator
- Defectele de orice fel aparute ca urmare a uzurii in limite normale in urma folosirii produselor in conditii normale.
- Ruperea curelei de la ceasuri si bratari nu tine de garantie.
- Nu se aplică software-ului sau altor echipamente deținute de către terți.
- Curatarea produselor ce prezinta mizerie, pilitura fier, lichide in zona difuzoarelor, a castilor, a orificiilor de sunet, incarcare etc.
- Igienizarea, curatarea sau inlocuirea pieselor afectate, dupa caz, se face contra cost.
- Pana roata, cauciuc taiat, camera taiata, roata indoita, lovita etc
Produsele noi, second hand sau resigilate se supun acelorasi termeni de utilizare si punere in functiune.
Nu face obiectul garantiei daca unele aplicatii dupa update-ul dezvoltatorului nu mai functioneaza. ( you tube, facebook, netflix, whatsapp, etc )
Produsele semnalizate in categoria Anti-soc, Rezistente la Apa sau Praf se supun acelorasi termeni si conditii. Aceste produse beneficiaza de proprietati si functionalitati suplimentare care le pot oferi o protectie sporita in caz de accidente, fata de echipamentele de uz comun, insa nu sunt indestructibile.
La modelele waterproof nu fac obiectul garantiei urmatoarele situatii :
* apa intrata pe la mufa de incarare sau alte sloturi la care nu s-a inchis bine capacul de etansare din cauciuc, nu s-au strans suruburile de la slotul sim ( unde este cazul )
* apa sarata, termala ( mare, ocean, etc ) - apa sarata sau termala ataca garniturile, butoanele, contactele etc
* jet de apa
* piscina cu clor sau alte substante chimice
* apa calda
Nu raspundem de defectele aparute ulterior sau in timpul procedurilor de service la produsele care au suferit contact cu lichide sau urme de soc mecanic.
Situatii care duc la iesirea produsului din garantie:
ATENTIE! Telefoanele trimise in service trebuie sa nu contina date personale sau sa fie parolate. In caz contrar telefonul va fi inapoiat clientului pentru trimiterea conforma!
Produsele intrate la noi in service , este absolut obligatoriu sa nu fie logate la un cont iCloud, Mi, Gmail, etc sau sa aiba vreo parola sau amprenta active, in caz contrar ele vor fi returnate proprietarului. Spargerea parolelor, conturilor de securitate este absolut interzisa.
Nerespectarea conditiilor de manipulare, transport, pastrare, instalare, punere in functiune, exploatare si intretinere prevazute in conditiile ce contravin standardelor tehnice din Romania:·
Documentele de achizitie nu sunt prezentate ( factura ), au fost deteriorate / modificate sau sunt ilizibile;
- Aparatul prezinta deteriorari cauzate de accidente mecanice, lovituri, socuri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc patrunderi de lichide, super glue si alte substante, expuneri la foc, utilizare gresita sau neglijenta, schimbari ale starii aparatului, pastrarea in conditii improprii – functionarea repetata in regim de mari diferente de temperatura care cauzeaza fenomenul de “condens” intern, expunerea excesiva la umezeala sau radiatii solare, deteriorarea antenei sau a capacelor de protectie sau neglijentei in utilizare;
- Aparatul are display-ul sau touchscreen-ul spart
· Produsul a fost utilizat impreuna cu alte accesorii in afara celor recomandate de producator (alta baterie decat cea recomandata de producator, alt incarcator de retea decat cel original, care poate furniza tensiuni de alimentare diferite decat cea nominala specificata in manualul de utilizare, incarcatoare auto, hands-free);
· Sigiliul aplicat de catre vanzator sau producator a fost deteriorat, sters sau inlocuit;
.Produsul are cititorul de sim sau card memorie rup,fortat, sau pini indoiti.
· Interventii software sau reparatii executate de catre persoane neautorizate sau alte unitati decat cele specificate in prezentul certificat;
. Rootarea neautorizata duce la pierderea garantiei.
.Produsele de tip curele de schimb sau cureaua ceasurilor/bratarilor sunt rupte.
In cazul in care defectul nu tine de garantie sau problema reclamata nu se confirma ,firma noastra va cere la restituirea produsului eventualele taxele de transport platite de catre noi.
Produsele iesite din perioada de garantie sau cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a garantiei nu intra sub incidenta termenului legal de 15 zile de solutionare, termenul de solutionare fiind de minim 30 zile si maxim 120 zile de la data receptionarii in service.
Produsele neridicate de la unitatea de service in termen de 60 de zile de la finalizarea operatiunilor vor fi declarate abandonate si predate centrelor de colectare.
Ce semnifica termenii soc mecanic, actiune mecanica si contact cu lichidele:
- ecran crapat, spart, sticla fisurata,
- produs scapat pe jos, urme de lovire, asezare pe el, presiune asupra lui,
- sticla, ecran cu zgarietura adanca, defect rezultat in urma contactului cu diverse obiecte dure sau ascutite,
- carcasa indoita, fisurata, sparta
- urme de lichid in interior, chiar daca telefonul este rezistent la apa ( ip67, ip68, etc ), nu se respecta unele conditii ca de exemplu : mentinerea produsului sub apa in timp indelungat, apasarea butoanelor in timpul contactului cu lichide, contact cu lichide agresive : clor, sare, sau alte substante ce se pot afla in apa,
Daca un produs prezinta defecte cauzate de manevrabilitate brutala ( indoire, contact cu obiecte ascutite, cadere, etc ) sau defecte si stricaciuni cauzate de utilizarea incorecta a produsului, orice produs ce prezinta lichide in interior, dispozitivul iese de sub incidenta garantiei si nu poate fi reparat sau inlocuit fara costuri.
Nu suntem raspunzatori pentru datele pierdute din telefon in timpul procedurilor de reparatie hardware sau software
Nu ne asumam daca folia de protectie va prezenta mici zgarieturi sau dezlipiri de pe display sau capac spate in timpul procedurii de service, nu avem cum sa protejam folia ci doar ecranul si carcasa efectiv..
Daca aveti probleme pe partea de software va rugam accesati rubrica suport technic si download sau la service@dualstore.ro.
Daca un produs cu garantie valabila 12 sau 24 luni nu se poate repara in termen legal de maxim 15 zile calendaristice ( aceasta perioada poate diferi daca ne aflam in sarbatori legale sau firmele de curier nu lucreaza din mai multe motive cum ar fi cele meteorologice ),se va inlocui cu un alt produs similar daca e in stoc sau cu altul cu specificatii asemanatoare iar in cazul in care exista vreo diferenta de pret, aceasta va fii discutata cu respectivul client, urmand ca expedierea coletului sa fie facuta in urma acordului scris al acestuia.
In cazul in care niciuna din variantele de mai sus nu pot fi indeplinite, se va recurge la restituirea banilor catre client.
Perioada de solutionare in garantie, de 15 zile poate diferi doar cu acordul scris a reclamantului.
Procesul verbal de receptie in service se face pe baza awb-ului cu data inscrisa pe documentul de transport la primirea in unitatea service.
Timpul de operare a telefonului depinde drastic de modul de folosire al aparatului astfel: a. 1 minut de convorbire, access GPRS, WI-FI, IRDA sau BLUETOOTH reduce timpul de standby cu 30-90 min; b. 1 minut lumina ( tastare, jocuri, organizer ) sau acces memorie externa – MMC, SD, etc reduce timpul de standby cu 60 min; c. 1 minut cautare retea reduce timpul de standby cu 5-10 min.
Timpul de reparatie al produselor aflate in afara garantiei sau care nu mai fac obiectul garantiei, poate dura intre 30 si 120 de zile ( depinde daca piesa necesara se afla in stoc sau trebuie importata, daca produsul se trimite la producator ( China sau Hong Kong ) timpul de reparatie poate ajunge pana la 9 luni. Daca clientul nu este deacord cu aceste termene, produsul se returneaza inapoi catre acesta.
IMPORTANT: Ecranele LCD/LED ale produselor electronice comercializate de noi respecta normele ISO 13406-2 Clasa II. Toti producatorii de laptop-uri/tablete folosesc Clasa II, care inseamna, in general, Ecran de calitate = Ecran cu maxim 3 pixeli defecti grupati si 5 imprastiati (in functie de interpretarile particulare ale fiecarui producator aceste valori pot sa difere). Acest lucru inseamna ca produsul Dv nu poate fi returnat sau schimbat pe motiv ca are 1 sau 2 pixeli morti.
Toți producătorii se raportează la standardul ISO 13402-2, în sensul că un ecran LCD face obiectul garanției dacă numărul de pixeli raportat la rezoluția ecranului depășește un anumit barem.
Tabelul de mai jos prezintă numărul de pixeli defecți acceptați per un milion de pixeli (conform standardului ISO 13406-2):
Rezoluție nativă |
Număr de pixeli |
Număr de milioane de pixeli |
Defecte acceptate |
1024 x 768 |
786,432 |
0.8 |
2 |
1280 x 1024 |
1,310,720 |
1.3 |
3 |
1600 x 1200 |
1,920,200 |
1.9 |
4 |
2048 x 1536 |
3,145,728 |
3.1 |
6 |
Tabelul de mai jos prezintă numărul de sub-pixeli defecți acceptați per un milion de pixeli (conform standardului ISO 13406-2):
Rezoluție nativă |
Număr de pixeli |
Număr de milioane de pixeli |
Defecte acceptate |
1024 x 768 |
786,432 |
0.8 |
4 |
1280 x 1024 |
1,310,720 |
1.3 |
7 |
1600 x 1200 |
1,920,200 |
1.9 |
10 |
2048 x 1536 |
3,145,728 |
3.1 |
16 |
IMPORTANT 2: La unele tablete, in general la cele foarte subtiri sau cu ecran capacitiv, displayul poate "fluctua" mai mult sau mai putin, cand apasati pe spatele ecranului. Aceasta fluctuatie NU se considera problema tehnica, intrucat este implicit cauzata de constructia tabletei PC. Daca va deranjeaza, puteti returna produsul in cele 10 zile prevazute de lege pentru returnare. Alta problema intalnita uneori la tabletele PC cu chipset A10 si care NU este considerata problema tehnica, este utilizarea deficitara a touchscreenului cand tableta PC se afla la incarcat. Si in aceasta situatie, va rugam sa returnati produsul in primele 10 zile, daca nu sunteti multumit de produs.
IMPORTANT 3:Telefoanele dual sim pot avea o receptie a semnalului cu 2-5% mai mica ca cele single sim,mai ales in reteaua 3g digi mobil,pentru a evita acest lucru,cei ce utilizeaza reteua digi mobil,va recomandam sa alegeti modelele compatibile cu frecventa 3g 900 mhz .Datorita conventiei intre digi mobil si vodafone ,in momentul cand semnalul digi mobil pe 2100 mhz scade sub un prag minim ,telefonul trece automat in roaming national pe reteaua vodafone 900 mhz.
Important 4 :Updatul software nu tine de garantie si se achita ,daca faceti update pe cont propriu si produsul se defecteaza ,nu tine de garantie refacerea acestuia.
NU SUNTEM RASPUNZATORI DACA CURIERUL NU A RIDICAT COLETUL DUMNEAVOASTRA DIN ORICE MOTIV. PENTRU A BENEFICIA DE GARANTIE ESTE NECESAR SA VA ASIGURATI CA PRODUSUL DEFECT AJUNGE LA NOI.
Durata medie de utilizare este de 2 ani de zile.
Semnificatia codurilor ip si wr pentru telefoanele si ceasurile smart:
Nivelurile de rezistență la pătrunderea de corpuri solide, obiecte mici și praf (prima cifră după IP)
- 1: Fără protecție
- 2: protecție împotriva obiectelor mai mari de 50 mm cubi
- 3: protecție împotriva obiectelor mai mari de 12,5 mm cubi
- 4: protecție împotriva obiectelor mai mari de 2,5 mm cubi
- 5: protecție la praf (praful poate pătrunde doar în cantități extrem de mici și nu afectează funcționarea dispozitivului)
- 6: protecție totală la praf
(Al doilea număr) Nivelurile de rezistență la pătrunderea lichidelor
- 1: – obiectul este protejat împotriva picăturilor de apă
- 2: – obiectul este protejat împotriva picăturilor de apă care cad la un unghi de 15 grade
- 3: – obiectul este protejat împotriva pulverizării de apă până la un unghi maxim de 60 de grade
- 4: – obiectul este protejat împotriva stropirii cu apă indiferent de unghi
- 5: – obiectul este protejat împotriva jeturilor de apă pulverizată printr-o duză de 6,3 mm la un debit de 12,5 litri pe minut, timp de 3 minute, de la o distanță de 3 m
- 6: – obiectul este protejat împotriva jeturilor de apă pulverizată printr-o duză de 12,5 mm la un debit de 100 litri pe minut, timp de 3 minute, de la o distanță de 3 m
- 6k: – obiectul este protejat împotriva jeturilor de apă pulverizată printr-o duză de 6,3 mm la un debit de 75 litri pe minut, timp de 3 minute, de la o distanță de 3 m (presiunea de apă a unui hidrant)
- 7: – obiectul este protejat împotriva scufundării în apă până la 1 m adâncime timp de maximum 30 de minute
- 8: – obiectul este protejat împotriva scufundării în apă la mai mult de 1 m adâncime (datele exacte diferă în funcție de producător)
- 9X: – obiectul este protejat împotriva jeturilor de apă la presiune mare, temperatură ridicată și debit mare (un astfel de jet de apă poate fi fatal pentru om).
Litere suplimentare
Se pot adăuga litere pentru a furniza informații suplimentare despre protecția oferită de dispozitiv:
- f: rezistent la ulei
- H: dispozitiv de înaltă tensiune
- M: dispozitiv în mișcare în timpul testului de apă
- S: dispozitiv staționar în timpul testului de apă
- W: condiții de mediu
Semnificatia indicativului WR :
Indicatie WR pe cadran sau
pe carcasa ceasului |
Contact accidental
cu apa |
Dus |
Inot |
Scufundari neprofesionale |
Scufundari profesionale |
Folosirea remontoarului sau a butoanelor sub apa |
Fara indicatie WR |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Cu indicatie WR |
Da |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Cu indicatie WR 30m/ 3 ATM/ 3 Bar/ 100 ft |
Da |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Cu indicatie WR 50m/ 5 ATM/ 5 Bar/ 165 ft |
Da |
Da |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Cu indicatie WR 100m ÷ 200m/ 10 ATM ÷ 20 ATM/ 10 Bar ÷ 20 Bar/ 330 ft ÷ 660 ft |
Da |
Da |
Da |
Da |
Nu |
Nu |
Cu indicatie WR peste 200m/ 20 ATM/ 20 Bar/ 660 ft |
Da |
Da |
Da |
Da |
Da |
Nu |